This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision | ||
laboratoare:static-final [2019/10/20 14:57] Radu Matei [Cuvântul-cheie "final". Obiecte immutable] |
laboratoare:static-final [2019/10/23 12:19] (current) Radu Matei [Exerciții] |
||
---|---|---|---|
Line 79: | Line 79: | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
- | În acest caz, numărul de obiecte create în memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea nejustificată a obiectelor de tip Strîng care reprezintă pași intermediari în obținerea șirului dorit putem alege să folosim clasa StringBuilder creată special pentru a efectua operații pe șiruri de caractere. | + | În acest caz, numărul de obiecte create în memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea nejustificată a obiectelor de tip String care reprezintă pași intermediari în obținerea șirului dorit putem alege să folosim clasa StringBuilder creată special pentru a efectua operații pe șiruri de caractere. |
<code java5> | <code java5> | ||
public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){ | public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){ | ||
Line 150: | Line 150: | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
- | Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care tine un contor static ce numara cate instante a produs clasa in total. | + | Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care ține un contor static ce numără câte instanțe a produs clasa în total. |
<code java5> | <code java5> | ||
class ClassWithStatics { | class ClassWithStatics { | ||
Line 179: | Line 179: | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
- | Desi am mentionat anterior faptul ca field-urile si metodele statice se acceseaza folosind sintaxa ''<NUME_CLASA>.<NUME_METODA/FIELD>'' acesta nu este singura abordare disponibila in libajul Java. Pentru a referi o entitate statica ne putem folosi si de o instanta a clasei in care se afla metoda/field-ul accesat. | + | Deși am menționat anterior faptul că field-urile și metodele statice se accesează folosind sintaxa ''<NUME_CLASA>.<NUME_METODA/FIELD>'' acesta nu este singura abordare disponibilă în libajul Java. Pentru a referi o entitate statică ne putem folosi și de o instanța a clasei în care se află metodă/field-ul accesat. |
- | <note important>In acest caz nu este relevant daca tipul obiectului folosit este diferit de cel al referintei in care e stocat(i.e. avem o referinta a clasei Animal care refera un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua in considerare numai tipul referintei, nu si cel al instantei pe care o refera</note> | + | <note important>În acest caz nu este relevant dacă tipul obiectului folosit este diferit de cel al referinței în care e stocat(i.e. avem o referință a clasei Animal care referă un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua în considerare numai tipul referinței, nu și cel al instanței pe care o referă</note> |
<code java5> | <code java5> | ||
class ClassWithStatics { | class ClassWithStatics { | ||
Line 201: | Line 201: | ||
} | } | ||
</code> | </code> | ||
- | <note warning>Desi putem accesa o entitate statica folosind o referinta, acest lucru este contraindicat. Field-urile si metodele statice apartin clasei si nu ar trebui sa fie in nici un fel dependente de existenta unei instante.</note> | + | <note warning>Deși putem accesa o entitate statică folosind o referință, acest lucru este contraindicat. Field-urile și metodele statice aparțin clasei și nu ar trebui să fie in nici un fel dependențe de existența unei instanțe.</note> |
- | Pentru a facilita o initializare facila a field-urilor statice pe care o clasa le detine, limbajul Java pune la dispozitie posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci cand clasa in cauza este incarcata de catre masina virtuala de java. Incarcarea unei clase se face in momentul in care aceaste este referita pentru prima data in cod (se creaza o instanta, se apeleaza o metoda statica etc.) | + | Pentru a facilita o initializare facilă a field-urilor statice pe care o clasa le deține, limbajul Java pune la dispoziție posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci când clasa în cauza este încărcată de către mașina virtuală de java. Încărcarea unei clase se face în momentul în care aceaste este referita pentru prima dată in cod (se crează o instanță, se apelează o metodă statică etc.) |
- | In consecinta, blocul static de cod se va executa intotdeauna inainte ca un obiect sa fie creat. | + | În consecință, blocul static de cod se va execută întotdeauna înainte că un obiect să fie creat. |
<code java5> | <code java5> | ||
Line 311: | Line 311: | ||
* o metodă getArray implementată în așa fel încât field-ul ''immutableArray'' să rămână immutable | * o metodă getArray implementată în așa fel încât field-ul ''immutableArray'' să rămână immutable | ||
- (**1p**) Testați clasa ''MyImmutableArray'' demonstrând faptul că instanțele acestei clase sunt imutabile | - (**1p**) Testați clasa ''MyImmutableArray'' demonstrând faptul că instanțele acestei clase sunt imutabile | ||
+ | == Resurse == | ||
+ | * {{:laboratoare:static-final:schelet_lab4.zip|Arhiva zip cu clasa RandomStringGenerator.java}} | ||