User Tools

Site Tools


Problem constructing authldap
laboratoare:static-final
Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Last revision Both sides next revision
laboratoare:static-final [2019/10/20 14:57]
Radu Matei [Cuvântul-cheie "final". Obiecte immutable]
laboratoare:static-final [2019/10/22 10:24]
Andrei Ene String in loc de Strîng
Line 79: Line 79:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-În acest caz, numărul de obiecte create în memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea nejustificată a obiectelor de tip Strîng ​care reprezintă pași intermediari în obținerea șirului dorit putem alege să folosim clasa StringBuilder creată special pentru a efectua operații pe șiruri de caractere.+În acest caz, numărul de obiecte create în memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea nejustificată a obiectelor de tip String ​care reprezintă pași intermediari în obținerea șirului dorit putem alege să folosim clasa StringBuilder creată special pentru a efectua operații pe șiruri de caractere.
 <code java5> <code java5>
 public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){  ​ public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){  ​
Line 150: Line 150:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care tine un contor static ce numara cate instante ​a produs clasa in total.+Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care ține un contor static ce numără câte instanțe ​a produs clasa în total.
 <code java5> <code java5>
 class ClassWithStatics { class ClassWithStatics {
Line 179: Line 179:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-Desi am mentionat ​anterior faptul ​ca field-urile ​si metodele statice se acceseaza ​folosind sintaxa ''<​NUME_CLASA>​.<​NUME_METODA/​FIELD>''​ acesta nu este singura abordare ​disponibila in libajul Java. Pentru a referi o entitate ​statica ​ne putem folosi ​si de o instanta ​a clasei ​in care se afla metoda/field-ul accesat. +Deși am menționat ​anterior faptul ​că field-urile ​și metodele statice se accesează ​folosind sintaxa ''<​NUME_CLASA>​.<​NUME_METODA/​FIELD>''​ acesta nu este singura abordare ​disponibilă în libajul Java. Pentru a referi o entitate ​statică ​ne putem folosi ​și de o instanța ​a clasei ​în care se află metodă/field-ul accesat. 
-<note important>​In acest caz nu este relevant ​daca tipul obiectului folosit este diferit de cel al referintei in care e stocat(i.e. avem o referinta ​a clasei Animal care refera ​un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua in considerare numai tipul referintei, nu si cel al instantei ​pe care o refera</​note>​+<note important>​În acest caz nu este relevant ​dacă tipul obiectului folosit este diferit de cel al referinței în care e stocat(i.e. avem o referință ​a clasei Animal care referă ​un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua în considerare numai tipul referinței, nu și cel al instanței ​pe care o referă</​note>​
 <code java5> <code java5>
 class ClassWithStatics { class ClassWithStatics {
Line 201: Line 201:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-<note warning>Desi putem accesa o entitate ​statica ​folosind o referinta, acest lucru este contraindicat. Field-urile ​si metodele statice ​apartin ​clasei ​si nu ar trebui ​sa fie in nici un fel dependente ​de existenta ​unei instante.</​note>​+<note warning>Deși putem accesa o entitate ​statică ​folosind o referință, acest lucru este contraindicat. Field-urile ​și metodele statice ​aparțin ​clasei ​și nu ar trebui ​să fie in nici un fel dependențe ​de existența ​unei instanțe.</​note>​
  
-Pentru a facilita o initializare ​facila ​a field-urilor statice pe care o clasa le detine, limbajul Java pune la dispozitie ​posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci ​cand clasa in cauza este incarcata ​de catre masina virtuala ​de java. Incarcarea ​unei clase se face in momentul ​in care aceaste este referita pentru prima data in cod (se creaza ​instanta, se apeleaza ​metoda statica ​etc.) +Pentru a facilita o initializare ​facilă ​a field-urilor statice pe care o clasa le deține, limbajul Java pune la dispoziție ​posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci ​când clasa în cauza este încărcată ​de către mașina virtuală ​de java. Încărcarea ​unei clase se face în momentul ​în care aceaste este referita pentru prima dată in cod (se crează ​instanță, se apelează ​metodă statică ​etc.) 
-In consecinta, blocul static de cod se va executa intotdeauna inainte ca un obiect ​sa fie creat.+În consecință, blocul static de cod se va execută întotdeauna înainte că un obiect ​să fie creat.
  
 <code java5> <code java5>
laboratoare/static-final.txt · Last modified: 2019/10/23 12:19 by Radu Matei