User Tools

Site Tools


Problem constructing authldap
laboratoare:static-final
Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Last revision Both sides next revision
laboratoare:static-final [2019/10/20 14:45]
Radu Matei [Exerciții]
laboratoare:static-final [2019/10/22 10:24]
Andrei Ene String in loc de Strîng
Line 79: Line 79:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-In acest caz, numarul ​de obiecte create ​in memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea ​nejustificata ​a obiectelor de tip String care reprezinta pasi intermediari ​in obtinerea sirului ​dorit putem alege sa folosim clasa StringBuilder ​creata ​special pentru a efectua ​operatii ​pe siruri ​de caractere.+În acest caz, numărul ​de obiecte create ​în memorie este unul foarte mare. Dintre acestea doar cel rezultat la final este util. Pentru a preveni alocarea ​nejustificată ​a obiectelor de tip String care reprezintă pași intermediari ​în obținerea șirului ​dorit putem alege să folosim clasa StringBuilder ​creată ​special pentru a efectua ​operații ​pe șiruri ​de caractere.
 <code java5> <code java5>
 public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){  ​ public static String concatenareCuClasaStringBuilder(){  ​
Line 90: Line 90:
 </​code>​ </​code>​
  
-Cuvantul ​cheie final poate fi folosit ​si in alt context ​decat cel prezentat anterior. De exemplu, aplicat unei clase impiedica ​eventuala ​derivare a acestei clase prin mostenire.+Cuvântul ​cheie final poate fi folosit ​și în alt context ​decât ​cel prezentat anterior. De exemplu, aplicat unei clase împiedică ​eventuală ​derivare a acestei clase prin moștenire.
 <code java5> <code java5>
 final class ParentClass { final class ParentClass {
Line 100: Line 100:
 </​code>​ </​code>​
  
-In mod similar, ​in cazul in care aplicam cuvantul ​cheie final unei metode, acest lucru impiedica ​eventuala ​suprascriere a acelei metode+În mod similar, ​în cazul în care aplicăm cuvântul ​cheie final unei metode, acest lucru împiedică ​eventuală ​suprascriere a acelei metode.
 <code java5> <code java5>
 class ParentClass { class ParentClass {
Line 150: Line 150:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care tine un contor static ce numara cate instante ​a produs clasa in total.+Pentru a observa utilitatea variabilelor statice, vom crea o clasa care ține un contor static ce numără câte instanțe ​a produs clasa în total.
 <code java5> <code java5>
 class ClassWithStatics { class ClassWithStatics {
Line 179: Line 179:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-Desi am mentionat ​anterior faptul ​ca field-urile ​si metodele statice se acceseaza ​folosind sintaxa ''<​NUME_CLASA>​.<​NUME_METODA/​FIELD>''​ acesta nu este singura abordare ​disponibila in libajul Java. Pentru a referi o entitate ​statica ​ne putem folosi ​si de o instanta ​a clasei ​in care se afla metoda/field-ul accesat. +Deși am menționat ​anterior faptul ​că field-urile ​și metodele statice se accesează ​folosind sintaxa ''<​NUME_CLASA>​.<​NUME_METODA/​FIELD>''​ acesta nu este singura abordare ​disponibilă în libajul Java. Pentru a referi o entitate ​statică ​ne putem folosi ​și de o instanța ​a clasei ​în care se află metodă/field-ul accesat. 
-<note important>​In acest caz nu este relevant ​daca tipul obiectului folosit este diferit de cel al referintei in care e stocat(i.e. avem o referinta ​a clasei Animal care refera ​un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua in considerare numai tipul referintei, nu si cel al instantei ​pe care o refera</​note>​+<note important>​În acest caz nu este relevant ​dacă tipul obiectului folosit este diferit de cel al referinței în care e stocat(i.e. avem o referință ​a clasei Animal care referă ​un obiect de tipul Dog). Pentru apelul unei metode statice se va lua în considerare numai tipul referinței, nu și cel al instanței ​pe care o referă</​note>​
 <code java5> <code java5>
 class ClassWithStatics { class ClassWithStatics {
Line 201: Line 201:
 }  ​ }  ​
 </​code>​ </​code>​
-<note warning>Desi putem accesa o entitate ​statica ​folosind o referinta, acest lucru este contraindicat. Field-urile ​si metodele statice ​apartin ​clasei ​si nu ar trebui ​sa fie in nici un fel dependente ​de existenta ​unei instante.</​note>​+<note warning>Deși putem accesa o entitate ​statică ​folosind o referință, acest lucru este contraindicat. Field-urile ​și metodele statice ​aparțin ​clasei ​și nu ar trebui ​să fie in nici un fel dependențe ​de existența ​unei instanțe.</​note>​
  
-Pentru a facilita o initializare ​facila ​a field-urilor statice pe care o clasa le detine, limbajul Java pune la dispozitie ​posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci ​cand clasa in cauza este incarcata ​de catre masina virtuala ​de java. Incarcarea ​unei clase se face in momentul ​in care aceaste este referita pentru prima data in cod (se creaza ​instanta, se apeleaza ​metoda statica ​etc.) +Pentru a facilita o initializare ​facilă ​a field-urilor statice pe care o clasa le deține, limbajul Java pune la dispoziție ​posibilitatea de a folosi blocuri statice de cod. Aceste blocuri de cod sunt executate atunci ​când clasa în cauza este încărcată ​de către mașina virtuală ​de java. Încărcarea ​unei clase se face în momentul ​în care aceaste este referita pentru prima dată in cod (se crează ​instanță, se apelează ​metodă statică ​etc.) 
-In consecinta, blocul static de cod se va executa intotdeauna inainte ca un obiect ​sa fie creat.+În consecință, blocul static de cod se va execută întotdeauna înainte că un obiect ​să fie creat.
  
 <code java5> <code java5>
Line 295: Line 295:
     * o constantă MAGIC_NUMBER având orice valoare doriți ​     * o constantă MAGIC_NUMBER având orice valoare doriți ​
     * un String constant MAGIC_STRING,​ lung de minim 20 de caractere, generat random     * un String constant MAGIC_STRING,​ lung de minim 20 de caractere, generat random
-    * un constructor care primește: un String numit ''​firstName'',​ un String numit ''​lastName''​ și un int numit ''​age'' ​+    * un constructor care primește: un String numit ''​name''​
     * o metodă ''​getPassword()''​ care va returna parola ​     * o metodă ''​getPassword()''​ care va returna parola ​
-      * parola se construiește concatenand următoarele șiruri: ​ +      * parola se construiește concatenand următoarele șiruri:
-        * șirul format din ultimele ''​(age % 3)''​ litere din firstName+
         * un șir random de lungime MAGIC_NUMBER,​ generat cu ''​RandomStringGenerator''​ și cu un alfabet obținut din 10 caractere obținute random din MAGIC_STRING         * un șir random de lungime MAGIC_NUMBER,​ generat cu ''​RandomStringGenerator''​ și cu un alfabet obținut din 10 caractere obținute random din MAGIC_STRING
-        * și șirul format prin conversia la String a numărului (age + lungimea ​lui lastName).+        * și șirul format prin conversia la String a lungimii ​lui name + un numar intreg generat random din intervalul [0,100]
     * Pentru subșiruri și alte metode utile consultați documentația clasei [[http://​docs.oracle.com/​javase/​8/​docs/​api/​java/​lang/​String.html | String]]     * Pentru subșiruri și alte metode utile consultați documentația clasei [[http://​docs.oracle.com/​javase/​8/​docs/​api/​java/​lang/​String.html | String]]
-  - (**3p**) ​Modificati ​implementarea clasei PasswordMaker astfel ​incat sa respecte conceptul de **Singleton pattern** (sa permita instantierea ​unei singur obiect) +  - (**3p**) ​Modificați ​implementarea clasei PasswordMaker astfel ​încât să respecte conceptul de **Singleton pattern** (să permită instanțierea ​unei singur obiect) 
-        * Pornind de la exemplul de Singleton din textul laboratorului ​implementati ​o versiune care urmeaza ​principiul de Eager Initialization (singura ​instanta ​a clasei este creata ​la pornirea ​aplicatiei, indiferent ​daca este necesar sau nu) +        * Pornind de la exemplul de Singleton din textul laboratorului ​implementați ​o versiune care urmează ​principiul de Eager Initialization (singura ​instanța ​a clasei este creată ​la pornirea ​aplicației, indiferent ​dacă este necesar sau nu) 
-        * Implementati ​o versiune de Singleton ​in care variabila ''​instance''​ este initializata intr-un bloc static +        * Implementați ​o versiune de Singleton ​în care variabila ''​instance''​ este inițializata într-un bloc static 
-        * Adaugati ​un contor care sa numere de cate ori a fost accesata metoda ​''​getInstance()''​. E nevoie ca acest contor ​sa fie static? +        * Adăugați ​un contor care să numere de câte ori a fost accesată metodă ​''​getInstance()''​. E nevoie ca acest contor ​să fie static? 
-        * //Tema de gandire:// Ce se va intampla daca folosim conceptul de Singleton pattern ​intr-un program paralelizat,​ care ruleaza ​pe mai multe linii de executie ​(thread-uri). Ce probleme ar putea sa apara+        * //Tema de gândire:// Ce se va întâmplă dacă folosim conceptul de Singleton pattern ​într-un program paralelizat,​ care rulează ​pe mai multe linii de execuție ​(thread-uri). Ce probleme ar putea să apară
-  - (**3p**) Să se implementeze o clasă ''​MyImmutableArray''​ care sa contina+  - (**3p**) Să se implementeze o clasă ''​MyImmutableArray''​ care să conțină
-    * un field de ''​ArrayList<​Integer>​ immutableArray;''​ neinitializat ​in prima faza +    * un field de ''​ArrayList<​Integer>​ immutableArray;''​ neinitializat ​în primă ​faza 
-    * un constructor care primeste ​un ArrayList<​Integer> ​si copiaza ​toate elementele din acel array in ''​immutableArray''​ +    * un constructor care primește ​un ArrayList<​Integer> ​și copiază ​toate elementele din acel array în ''​immutableArray''​ 
-    * o metoda ​getArray ​implementata in asa fel incat field-ul ''​immutableArray'' ​sa ramana ​immutable +    * o metodă ​getArray ​implementată în așa fel încât ​field-ul ''​immutableArray'' ​să rămână ​immutable 
-  - (**1p**) ​Testati ​clasa ''​MyImmutableArray'' ​demonstrand ​faptul ​ca instantele ​acestei clase sunt imutabile+  - (**1p**) ​Testați ​clasa ''​MyImmutableArray'' ​demonstrând ​faptul ​că instanțele ​acestei clase sunt imutabile
  
laboratoare/static-final.txt · Last modified: 2019/10/23 12:19 by Radu Matei