User Tools

Site Tools


Problem constructing authldap
laboratoare:genericitate
Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
laboratoare:genericitate [2016/11/19 23:20]
Cosmin Petrisor [Metode generice]
laboratoare:genericitate [2019/11/24 19:44] (current)
Florin Mihalache [Exerciții]
Line 1: Line 1:
 = Genericitate = = Genericitate =
  
-* Responsabil:​ [[cosmin_ioan.petrisor@cti.pub.ro|Cosmin Petrişor]] +== Obiective ==
-* Data publicării:​ 19.11.2016 +
-* Data ultimei modificări:​ 19.11.2016+
  
  
-== Introducere ==+Scopul acestui laborator este prezentarea conceptului de genericitate și modalitățile de creare și folosire a claselor, metodelor și interfețelor generice în Java.
  
-Genericitatea este un concept nou, introdus o dată cu JDK 5.0. Din unele puncte de vedere se poate asemăna cu conceptul de //​template//​ din C++. Mecanismul genericității oferă un mijloc de **abstractizare a tipurilor ​de date** ​și este util mai ales în ierarhia de colecții.+Aspectele urmărite sunt: 
 +prezentarea structurilor generice simple 
 +conceptele ​de wildcard ​și bounded wildcards 
 +* utilitatea genericității în design-ul unui sistem 
 + 
 + 
 +== Introducere ==
  
 Să urmărim exemplul de mai jos: Să urmărim exemplul de mai jos:
Line 42: Line 46:
     void add(E x);     void add(E x);
     Iterator<​E>​ iterator();     Iterator<​E>​ iterator();
-    ... 
 } }
  
Line 52: Line 55:
 </​code>​ </​code>​
  
-Sintaxa ''<​E>''​ este folosită pentru a defini tipuri formale în cadrul interfețelor. Aceste tipuri pot fi folosite în mod asemănător cu tipurile uzuale, cu anumite restricții totuși. În momentul în care invocăm o structură generică ele vor fi înlocuite cu tipurile efective utilizate în invocare. Concret, fie un apel de forma:+Sintaxa ''<​E>'' ​(poate fi folosită orice literă) ​este folosită pentru a defini tipuri formale în cadrul interfețelor. Aceste tipuri pot fi folosite în mod asemănător cu tipurile uzuale, cu anumite restricții totuși. În momentul în care invocăm o structură generică ele vor fi înlocuite cu tipurile efective utilizate în invocare. Concret, fie un apel de forma:
  
 <code java> <code java>
Line 60: Line 63:
  
 În această situație, tipul formal ''​E''​ a fost înlocuit (la compilare) cu tipul efectiv ''​Integer''​. În această situație, tipul formal ''​E''​ a fost înlocuit (la compilare) cu tipul efectiv ''​Integer''​.
- 
-<​note>​ 
-O analogie (simplistă) referitoare la acest mecanism de lucru cu tipurile se poate face cu mecanismul funcțiilor:​ acestea se definesc utilizând parametri //​formali//,​ urmând ca în momentul unui apel acești parametri să fie înlocuiți cu parametri //​actuali//​. 
-</​note>​ 
  
 == Genericitatea în subtipuri == == Genericitatea în subtipuri ==
Line 174: Line 173:
  
 <​note>​ <​note>​
-Trebuie reținut faptul că **în continuare nu putem introduce valori** într-o colecție ​ce folosește //bounded wildcards// și este dată ca parametru unei funcții.+Utilizarea bounded wildcards se manifestă în următoarele 2 situații : 
 + * lower bounded wildcards se folosesc atunci când vrem să **modificăm** o colecție ​generică 
 + * upper bounded wildcards ​se folosesc atunci când vrem să **parcurgem fără să modificăm** o colecție generică
 </​note>​ </​note>​
  
Line 261: Line 262:
 == Exerciții == == Exerciții ==
  
-  - (**6p**) Implementați o **coadă de priorități** care acceptă doar //tipuri comparabile// ​(descendente din ''​java.lang.Comparable''​). Folosițcoada pentru a **sorta în ordine crescătoare** o serie de valori (vețtesta valori numerice, generate aleator). Utilizați //bounded wildcards//​. +  - (**6p**) Implementați o **tabelă de dispersie** generică ​care va permite să stocaţi perechi de tip cheie-valoare. 
-    ​(**1p**) Aveți grijă la tipul parametrului cozii pe care o implementați (este restricționat) +    * (**2p**) Scrieţi antetul clasei ​''​MyHashMap'' ​şprototipul funcţiilor ​**put** şi **get**Aveţi grijă la parametrizarea tipurilor. 
-    * (**3p**) Pentru păstrarea la orice moment a ordinii valorilor conținute în colecția voastră, putețsă implementați coada ca o listă simplu-înlănțuită,​ în care capul listei să fie cel mai "​mic"​ element +    * (**2p**) Implementaţmetoda **put**. Vă puteți crea o clasă internă ​cu rol de //entry// şputeţstoca //​entry-urile//​ într-o colecţie generică ​existentă ​în Java. 
-      ​* Vă puteți crea o clasă internă ​care să încapsuleze un nod de listă înlănțuită +    * (**1p**) Implementaţmetoda ​**get**. 
-      * Atenție la adăugarea de noduri în coadă șla cazurile extreme +    * (**1p**) Testaţimplementarea ​voastră ​folosind o clasă definită de voicare suprascrie metoda ​**hashCode** din ''​Object''​.
-    * (**1p**) Folosiți o **colecție generică** în care veți stoca valorile numerice inițiale (de adăugat) +
-    * (**1p**) Implementați **o metodă generică** de copiere a valorilor din această colecție în coada de priorități+
-    * (**Bonus 3p**) Implementațcolecția ​voastră ​ca //iterabilă//compatibilă cu syntactic-sugar-ul ​**for-each** +
-      * Trebuie să implementați interfața ​''​Iterable''​; atenție, și ea este generică +
-      * Creați-vă //​iteratorul//​ (parametrizat!) ca o clasă internă care să rețină datele necesare (nodul din listă la care a ajuns, etc.+
-      * nu este necesar să implementați metoda ''​remove''​ din ''​Iterator''​ +
-      * Afișați-vă acum rezultatele folosind **for-each** pe coada voastră!+
   - (**4p**) Să considerăm interfața ''​Sumabil'',​ ce conține metoda ''​void addValue(Sumabil value)''​. Această metodă adună la valoarea curentă (stocată în instanța ce apelează metoda) o altă valoare, aflată într-o instanță cu același tip. Pornind de la această interfață,​ va trebui să:   - (**4p**) Să considerăm interfața ''​Sumabil'',​ ce conține metoda ''​void addValue(Sumabil value)''​. Această metodă adună la valoarea curentă (stocată în instanța ce apelează metoda) o altă valoare, aflată într-o instanță cu același tip. Pornind de la această interfață,​ va trebui să:
     * Definiți clasele ''​MyVector3''​ și ''​MyMatrix''​ (ce reprezintă un vector cu 3 coordonate și o matrice de dimensiune 4 x 4), ce implementează Sumabil     * Definiți clasele ''​MyVector3''​ și ''​MyMatrix''​ (ce reprezintă un vector cu 3 coordonate și o matrice de dimensiune 4 x 4), ce implementează Sumabil
Line 279: Line 273:
 == Resurse == == Resurse ==
 * <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="/​poo/​laboratoare/​genericitate?​do=export_pdf">​PDF laborator</​a></​html>​ * <​html><​a class="​media mediafile mf_pdf"​ href="/​poo/​laboratoare/​genericitate?​do=export_pdf">​PDF laborator</​a></​html>​
-* {{|Soluții}} 
 ==Referinţe== ==Referinţe==
  
laboratoare/genericitate.1479590434.txt.gz · Last modified: 2016/11/19 23:20 by Cosmin Petrisor